Pripremila: Željka Kolar
Stručni skupovi koje je prof. dr. T. Ivančića održavao za prosvjetne djelatnike “Put do kvalitetnih promjena u hrvatskom školstvu” donijeli su vrlo zanimljive rezultate.
U Zagrebu su osnovane radne skupine prosvjetnih djelatnika u kojima oni koji su nazočili stručnim predavanjima ponovno preslušavaju dio po dio seminara, razmišljaju i raspravljaju o onome što je prof. Ivančić govorio te uvježbavaju preporučene metode u praksi. Poslali su nam neka svoja iskustva:
Primjenjivala sam u proteklih nekoliko mjeseci korake praštanja na nekoliko osoba. To sam radila gotovo svaki dan. Dvije od tih osoba su bili moji učenici, jedan osmog, a drugi sedmog razreda, obojica problematičnog ponašanja. Prošlu školsku godinu obojica su uspješno završili; nisam im morala pokloniti ocjenu.
Prije primjene koraka praštanja učenika sam znala često opominjati, zapisivati njihovo loše ponašanje i ometanje nastave. Preslušavanje stručnih predavanja u našoj radnoj skupini svakog ponedjeljka poticalo me na razmišljanje o tome koliko je svaki od mojih učenika dragocjen. Nastojala sam na svakom satu pohvaliti sva njihova i najsitnija zalaganja i postignuća. Nastojat ću i dalje dolaziti na sastanke naše skupine i primjenjivati makroterapiju na sve problematične učenike. Uvjerila sam se da je takav način rada s učenicima ispravan put.
Ljubica
Nakon jednog od sastanaka naše radne skupine, koja se sastaje srijedom, posebno su me taknule riječi prof. Ivančića kako svakom djetetu treba što češće reći nešto lijepo. Stoga sam odlučila na roditeljskom sastanku kroz jednu radionicu, u kojoj sam željela povezati roditelje s djecom, iskušati to što prof. Ivančić od učitelja zahtijeva.
Učenici su prije roditeljskog sasatanka izradili plakate na kojima su, uz pomoć izrezanih slika iz raznh časopisa opisivali sebe. Naziv radionice je bio “Slikama do slike o sebi”.
Roditelji su na roditeljskom sastanku, tijekom radionice, imali zadatak prepoznati rad svog djeteta, a zatim je svaki roditelj, nakon što je među mnoštvom plakata pronašao plakat svog sina ili kćeri, odabrao jednu, najistaknutiju djetetovu osobinu, naravno, pozitivnu.
Tu je osobinu uobličio u rečenicu koju je upisao na poseban papir koji je zapravo bio novi plakat, plakat u nastajanju – zajedničko djelo svih roditelja. Potom je svaki roditelj javno i u nazočnosti svog djeteta izrekao navedenu osobinu i objasnio zašto je baš to istaknuo. U tim sam trenucima ja osjećala jedno prekrasno ozračje u svom razredu. Na licima djece i roditelja očitovala se neopisiva radost i pravo ushićenje. Koliko je to značilo mojim učenicima!
Krunoslava
Rad u skupini pomogao mi je da sve češće i temeljitije primjenjujem metode i načine rada s učenicima koje nam preporučuje prof. Ivančić.
Poticali smo jedni druge i to mi je pomoglo da ustrajem u radu tako da je moj odnos s djecom i način rada postao kvalitetniji. Nisam imala većih poteškoća s učenicima, a sve se više i više trudim kvalitetnije i zanimljivije predavati svoj predmet. Moram napomenuti da je moj učenik dijelio prvo mjesto na županijskom natjecanju iz engleskog jezika na što sam bila posebno ponosna.
Postala sam svjesna da su riječi kojima se obraćamo učenicima vrlo značajne. Sada se uhvatim kada kažem nešto na ne baš poticajan način i nastojim to što prije ispraviti.
Na sastancima radne skupine bile su mi zanimljive naše rasprave o sadržaju koji smo slušali, a još više zajedničko vježbanje praštanja. Nisam mogla ni pretpostaviti kako će mi biti teško to kod kuće prakticirati.
Vježbu praštanja prakticirala sam prvih pet, šest tjedana samo ponedjeljkom na sastanku grupe i to mi je bilo vrlo lijepo iskustvo. Ono bi mi davalo poticaj da dolazim na sastanke. No, preko tjedna mi ta vježba jednostavno nije išla. Možda to ima veze i s time što mi praštanje baš i nije bio životni stil. Tek kada sam se uvjerila da imam koristi od toga, počela sam to vježbati i kod kuće, sama. Svojoj sam majci istog dana sve opraštala i naši su se odnosi znatno popravili. Zapravo, nikada nisu bili tako dobri kao sada.
Gordana
Ovaj članak je besplatan. Ako želite pročitati više sadržaja, odnosno cijeli časopis možete se ovdje pretplatiti za tiskano ili online izdanje.
Informaciju kako postati naš suradnik ili podupiratelj Zaklade hagioterapija dr. Tomislav Ivančić možete pronaći ovdje te tako pridonijeti razvoju hagioterapije i ostvarenju naše vizije.