Piše: prof.dr.sc. Tomislav Ivančić
Tekst preuzet iz tiskanog broja Hagio.hr-a
Bitak te želi zahvatiti
Pođimo Onome koji blagoslivlja, Stvoritelju, našem Nebeskom Ocu. Pogledaj, On ti je dao tvoju osobnost. Prema tome ti ne možeš biti malen, ne postoji malen čovjek jer je svatko iz Stvoritelja iz Njegove ruke. Bog ne radi sitne stvari nego velike. Zato si i ti genijalan.
Zatim pogledaj je li ti ranjena savjest, osjećaš li krivnju, doživljavaš li da ti se nešto nikada ne može oprostiti, ne znaš li oprostiti.
Pogledaj u sebe. Je li tvoja savjest slobodna, hvali li te ili te kudi? Nema čovjeka koji nije povrijedio savjest, koji nije osjetio krivnju, nema čovjeka koji ne griješi. Ali, svi su tvoji grijesi samo prljavština i čim rekneš, Bože žao mi je, opran si, čist i nevin.
Gledaj kako te Isusova krv pere, gledaj kao da si pod tušem, promatraj kako ti anđeli svlače staro, prljavo, poderano odijelo i haljine i oblače čisto, novo. Ne boj se više, Isus oslobađa od krivnje, Isus odnosi tvoj grijeh, Isus je tvoja sloboda, to je jedini čovjek ljudske povijesti na kojeg se možeš do kraja osloniti. Tamo gdje je On bit ćeš i ti čim ga zazoveš. Čim kažeš Isus, ti si tamo gdje je On i On za tebe odgovara.
Pogledaj zatim je li tvoj um, intelekt možda toliko ranjen da ne možeš pravo spoznati ni Boga, ne razumiješ filozofske pojmove, ne vidiš cjelovitost, ne razumiješ moralnost. Dopusti da Isus kao vrhunski hagioasistent ulije u tebe novu inteligenciju.
Dopusti da Božja inteligencija uđe u tvoj intelekt iz Bitka, iz transcendentala, iz Istine, tako da možeš spoznati i prihvaćati svu Istinu.
Sad pogledaj kakva je tvoja svijest. Zaboravljaš li brzo? Sjećaš li se ijedne propovjedi koju si čuo u Crkvi? Koliko toga si učio u životu i zaboravio. Živimo samo polu svjesno i to je bolest. Kako to liječiti? Jednostavno.
Sjeti se da je Bitak vrhunska svijest, da je Isus vrhunska svijest. Uđi u to postojanje koje se zove Bitak i gledaj cjelovito sve što postoji, kao da odjednom vidiš svih sedam milijardi ljudi, čitavu kuglu zemaljsku, čitav svemir i Stvoritelja. Pusti neka uđe u tebe ta cjelina.
Zatim pogledaj svoj organ slobode. Sjeti se, sloboda je sposobnost činiti i živjeti dobro. Pogledaj koliko si zla dosada izgovorio, mislio i slušao od ljudi. Pogledaj zatim koliko samo strahova nosiš u sebi. Strah ubija slobodu, a sloboda je bitak.
Bitak je život i nikoga ne može ni o krnjiti, a kamoli uništiti. Čim upiješ taj Bitak kao Osobu veličanstvenu i apsolutnu, tada liječiš svoju slobodu.
Svaka tvoja negativna misao i želja, riječi, a pogotovo djelo ubija tebe kao osobu, tvoje tijelo, čak tvoju psihu, ali najviše tebe kao čovjeka. Stoga grijeh nije nešto što vrijeđa Boga, nego grijeh tebe ubija, razara i zato Bogu nije drago kad ti griješiš, jer On te stvorio i želi da budeš sretan, a ti sebe činiš nesretnim. To je kao i kad se majka ljuti na dijete ako ono uzima ili dira ono što bi mu moglo naštetiti. Takav je Bog. Bog se ne ljuti zato što ti griješiš i njega vrijeđaš, nego zato što sebe ubijaš.
Sloboda je sposobnost misliti, govoriti i činiti dobro. Svaka negativna misa, riječ, svaki grijeh i zlo razara slobodu, oduzima ti sposobnost da budeš slobodan. Tako postaješ ovisnik jer više nemaš slobode, nego se zlo u tebi ukorijenilo.
Pođi dakle vrhunskoj slobodi, idi u Bitak. Shvati da je Bitak osoba. Duboko Mu se pokloni, otvori vrata Bitka i uđi u Dobrotu, Istinu, Ljepotu i reci, sad počinje život, sad počinje sloboda, odlučujem se samo za dobro, samo za svijetlo, samo za Istinu, samo za Ljubav.
Ovaj članak je besplatan. Ako želite pročitati više sadržaja, odnosno cijeli časopis možete se ovdje pretplatiti za tiskano ili online izdanje.
Informaciju kako postati naš suradnik ili podupiratelj Zaklade hagioterapija dr. Tomislav Ivančić možete pronaći ovdje te tako pridonijeti razvoju hagioterapije i ostvarenju naše vizije.
Rođen je u Davoru 1938. godine. Nakon filozofskog i teološkog studija u Zagrebu i Rimu zaređen je 1966. godine za svećenika zagrebačke nadbiskupije. Postigavši magisterij iz filozofije i doktorat iz teologije na papinskom sveučilištu Gregoriana u Rimu, vraća se 1971. godine u Zagreb gdje postaje profesor Katoličkog bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Pročelnik je katedre fundamentalne teologije, bio je jedan od urednika Bogoslovske smotre.
Područja njegovog znanstvenog rada su filozofija, teologija i književnost. On istražuje odnos filozofije i teologije, vjere i znanosti, ateizma i religioznosti, objave i vjere, Crkve i crkvenih zajednica, kršćanstva i religija, fenomen sekti i pitanja teološke epistemologije. Osobito područje njegova zanimanja je istraživanje čovjekove egzistencijalno-duhovne dimenzije, gdje otkriva način suvremene evangelizacije te nužnost razvoja duhovne medicine, koja je uz somatsku i psihičku nezaobilazna u cjelovitom liječenju čovjeka, a osobito u liječenju duhovnih bolesti i ovisnosti. U tu svrhu razvio je metodu hagioterapije i osnovao 1990. godine u Zagrebu Centar za duhovnu pomoć čiji je predstojnik.
Od 1971. godine uz rad na fakultetu bio je studentski vjeroučitelj u Zagrebu, inicijator molitvenog pokreta unutar Crkve u Hrvata, osnivač vjerničkog društva pod imenom Zajednica Molitva i Riječ (MiR), te voditelj brojnih seminara za duhovnu obnovu i evangelizaciju kod nas i u inozemstvu.
Nakon završetka studija i znanstvenog doktorata iz fundamentalne teologije na …
(Nastavak pročitajte na https://hagio.hr/tomislav-ivancic/)