Promisli i napiši:

  • Duh Sveti je za mene kao. . .
  • Po mom uvjerenju u meni je (nije) Duh Sveti jer. . .
  • Duha Svetog (ne) poznam jer. . .
  • U odnosu na Duha Svetog ja bih volio. . .

Molitva 

Zamoli Duha Svetoga da ti otvori srce da razumiješ veličinu njegova boravka u tebi. Ostani u molitvi oko pet minuta, a onda pročitaj sljedeći tekst o Duhu Svetom. 

Duh Sveti i kraljevstvo Božje

Poštovani čitatelju, Duh Sveti je treća božanska osoba. Duh Sveti je Božje djelovanje unutar Boga, a onda unutar svijeta. Kaže nam četvrta euharistijska molitva u svetoj misi da je Duh Sveti poslan da ostvari spasenje koje je Isus donio u svijet i da posveti sve nas. Da  nas približi Bogu.  

Duh Sveti djeluje u sakramentima. Dok Isus djeluje posredstvom propovijedi i Svetog pisma, Duh Sveti djeluje u primanju sakramenata. Prema tome, već si primio Duha Svetoga u sakramentu krštenja. On te učinio djetetom Božjim. Zatim si ga primio u punini u sakramentu Svete potvrde, a primaš ga i u svakoj svetoj pričesti. U svakoj ispovijedi se otvaraš tom Duhu da on može djelovati u tebi. I u svakoj molitvi bi se trebao otvarati.

Gdje god se čistiš od grijeha, opraštaš onima koji su te povrijedili, dakle oslobađaš se bijesa, mržnje i sličnih negativnosti, tamo dolazi Duh Sveti. Jer Duh Sveti je ljubav. Čim se ti odrekneš mržnje, on dolazi k tebi. 

Duh Sveti je čudesna sila i snaga. Ono što vidimo kod svetaca, to je Duh Sveti. A  još bolje možemo to vidjeti kod Isusa. Nakon što je kod krštenja na Jordanu na njega sišao Duh Sveti u obliku goluba, čemu je svjedočio Ivan Krstitelj, nakon toga Isus je u sili Duha otišao u pustinju, a onda je liječio sve bolesti i nemoći. Kaže Sveto pismo: “Iz njega je izlazila sila koja je liječila sve“. To je Duh Sveti. 

Duh Sveti je netko tko preobražava naš život. Isus je to savršeno izrekao u prispodobi o gorušičinu zrnu, kad kaže da je kraljevstvo Božje kao zrno gorušice. Ono je najmanje od svega sjemenja, kao točkica, jedva ga vidiš, ali kad ga zasiješ iz tog malog zrna izraste stablo da se mogu i ptice gnijezditi. 

Dakle, ako dobro shvatimo tko je Duh Sveti, vidimo da je On taj koji ostvaruje kraljevstvo Božje, jer Duh Sveti omogućuje našem duhu da možemo ostvarivati ono što je nemoguće ljudskim snagama. Vidimo, dakle, iz malog sitnog sjemena ostvaruje veliko stablo. 

Dakle, iz moje male zamisli, Duše Sveti, ja bih htio osnovati tvrtku, napraviti poduzeće u kojem mogu raditi stotine i stotine ljudi koji su sada nezaposleni. Vidjet ćete da se to može ostvariti. Ako misliš: “Idem ja radije u inozemstvo, tamo ću dobiti posao“, onda si izdao sebe, onda si prodao sve svoje sposobnosti za novac, onda si izgubio i domovinu i obitelj. Sve svoje mogućnosti si prodao i to prejeftino, za nešto vrijedno što ćeš potpuno izgubiti.

Drugim riječima, ako gledamo silovitost Duha Božjega, onda vidimo da je to nešto što u nama molitvom izraste. Ako hoćete biti vrhunski ljudi, ako hoćete obnoviti domovinu, ako hoćete obnoviti sebe, onda počnite tražiti: “Duše Sveti, dođi i prosvijetli me“.  Tako ćete dobiti nove ideje i misli. I nevjerojatne projekte, slike kako možete to ostvariti. Tko nije nikada vidio kako Duh Sveti mijenja čovjeka, tko nije nikada to doživio, njemu je to teško vjerovati. 

U drugoj prispodobi kaže Isus da je kraljevstvo Božje kao kad žena u tijesto umiješa kvasac i taj kvasac raste i podigne čitavo tijesto da bude ukusan kruh. Zamislite, i to je Duh Sveti. Tebi se čini da ništa ne možeš napraviti u hrvatskom društvu. Kako ćeš ti nešto promijeniti, a ne možeš ni svoju obitelj. Krivo misliš, jer gledaš samo materijalno. Gledaj taj kvasac o kojem Isus govori, i svojim duhom u sebi ti ćeš vidjeti da je zapravo hrvatsko društvo samo tijesto, a da je u tebi kvasac. Kvasac je malen. Malo se stavi kvasca, a tijesto je itekako široko i veliko, cijelo korito bude ispunjeno tijestom, a kvasac preobrazi čitavo tijesto i kruh nastaje predivan, ukusan snažan, to si ti. 

Pa zar nismo vidjeli toliko puta, jedan čovjek može preobraziti milijune ljudi. Majka Tereza, Ivan Pavao II, Nikola Tavelić, kardinal Stepinac, milijuni ljudi su za vrijeme komunizma jurili na njegov grob i dobivali snagu da se održe i da se spase. Dakle, svetac je netko tko ima strahovitu silu i snagu, ali svetac nije neki izvanredan čovjek, govorio je papa Ivan Pavao II. Svetac je samo postavio pravi smisao, pravi temelj, pravi projekt ispred sebe i kaže: “To ja hoću biti“. 

Biti svet znači biti kao Bog, ma ja hoću Božju silu imati u sebi. To si primio po krštenju. Božje si dijete, imaš Njegovu snagu, dionik Njegove naravi, imaš Njegovu inteligenciju, imaš Njegove misli, sve Njegovo stvaralačko, prema tome, zašto se bojiš?

Kad bismo samo to uzimali ozbiljno što Isus govori u svojim prispodobama. Mi bismo bili strašno sposobni.

I treće, kad Isus govori o kraljevstvu Božjem, kaže da je kraljevstvo Božje kao kad čovjek zasije dobro sjeme na svojoj njivi. A onda, po noći, dođe njegov neprijatelj i zasije kukolj i onda kad je iznikla pšenica i kukolj je iznikao. I dođu ljudi koji su radili na tom polju, kažu: “Gospodaru, pa kako kukolj, a ti si posijao pšenicu?” A on kaže: “Neprijatelj moj je to načinio.“ Oni kažu: „Da idemo počupati kukolj?“ “Ne, jer biste počupali i pšenicu. Nego kad budemo želi pšenicu, onda ćemo kukolj počupati i baciti u vatru. A pšenicu spremiti u kući jer je ona plemenita“. 

Što nas tu Otac uči, prijatelji dragi? Zašto se borite protiv zla? Zašto sve hrvatske novine pa čak i katoličke, neprestano kritiziraju komuniste. Govore o njihovom jamama, zločinima i slično. Zašto se neprestano borimo protiv vjetrenjača? Protiv zla se ne treba boriti nego donijeti dobro tamo gdje je bilo zlo. Zlo je nešto čega nema, ali ako doneseš dobro, ti ćeš promijeniti sebe. Promijenit ćeš društvo i one koji su bili zločinci da i oni postanu pošteni i čestiti ljudi. Boriti se protiv zla oko sebe i u sebi, zapravo je kao boriti se protiv vjetrenjača. To znači čupati korov, a to znači da u sebi nemaš nikada dobra. Jer nisi zasadio dobro. Time što si iščupao neki grijeh nisi postao bolji, nego prazan. Ali time što neko dobro u sebi zasadiš, učiniš dobro, misliš dobro, vjeruješ u dobro, u uspjeh, tada si sve promijenio. Da li razumijemo gdje je ta snaga? 

Kraljevstvo je Božje donošenje dobra. Nemoguće da nema grijeha i u najvećem svecu, ali svetac se ne muči s grijehom. On ode na ispovijed ili se pokaje i opet je nevin. Zašto bih se mučio što su mi ruke prljave. Odem pod pipu i operem ih. I ruke čiste. Ali idem dobro raditi, raditi i raditi, ruke sam možda uprljao jer sam morao raditi, morao sam čistiti zemlju, ali to nije važno, ruke oprem, ali dobro koje sam načinio ostaje. Kreni prema dobru, vidjet ćeš, sve je drugačije.

Promisli: 

Jesi li ikad osjetio djelovanje Duha Svetoga u sebi? Kako? 

Gdje možeš u svome životu prepoznati djelovanje Duha Svetoga? 

Kako ti možeš postati agent Dobrote?

Ovaj članak je besplatan. Ako želite pročitati više sadržaja, odnosno cijeli časopis možete se ovdje pretplatiti za tiskano ili online izdanje.
Informaciju kako postati naš suradnik ili podupiratelj Zaklade hagioterapija dr. Tomislav Ivančić možete 
pronaći ovdje te tako pridonijeti razvoju hagioterapije i ostvarenju naše vizije.

Prethodni članakIskustvo iz formacije ZMR
Sljedeći članakMEDITACIJA ZA TEBE – Tomislav Ivančić
Tomislav Ivancic
Rođen je u Davoru 1938. godine. Nakon filozofskog i teološkog studija u Zagrebu i Rimu zaređen je 1966. godine za svećenika zagrebačke nadbiskupije. Postigavši magisterij iz filozofije i doktorat iz teologije na papinskom sveučilištu Gregoriana u Rimu, vraća se 1971. godine u Zagreb gdje postaje profesor Katoličkog bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Pročelnik je katedre fundamentalne teologije, bio je jedan od urednika Bogoslovske smotre. Područja njegovog znanstvenog rada su filozofija, teologija i književnost. On istražuje odnos filozofije i teologije, vjere i znanosti, ateizma i religioznosti, objave i vjere, Crkve i crkvenih zajednica, kršćanstva i religija, fenomen sekti i pitanja teološke epistemologije. Osobito područje njegova zanimanja je istraživanje čovjekove egzistencijalno-duhovne dimenzije, gdje otkriva način suvremene evangelizacije te nužnost razvoja duhovne medicine, koja je uz somatsku i psihičku nezaobilazna u cjelovitom liječenju čovjeka, a osobito u liječenju duhovnih bolesti i ovisnosti. U tu svrhu razvio je metodu hagioterapije i osnovao 1990. godine u Zagrebu Centar za duhovnu pomoć čiji je predstojnik. Od 1971. godine uz rad na fakultetu bio je studentski vjeroučitelj u Zagrebu, inicijator molitvenog pokreta unutar Crkve u Hrvata, osnivač vjerničkog društva pod imenom Zajednica Molitva i Riječ (MiR), te voditelj brojnih seminara za duhovnu obnovu i evangelizaciju kod nas i u inozemstvu. Nakon završetka studija i znanstvenog doktorata iz fundamentalne teologije na ... (Nastavak pročitajte na https://hagio.hr/tomislav-ivancic/)