DUHOVNA POMOĆ
Religije nisu proizvod religioznih genija ili čovjekove potrebe da u transcendenciji nađe svoj spas. Religije su rezultat čovjekove religioznosti, a to znači plod čovjekova organa za religioznost, za komunikaciju s Transcendentnim, s Bogom. One su i rezultat čovjekove potrebe za liječenjem duhovnog organizma.
Duhovni organizam prožima sve čovjekove organe, kako somatski organizam tako i psihički, te se preko njega može pomoći i tim područjima.
Duhovnu pomoć može tražiti čovjek koji je fizički bolestan, osobito od danas neizlječivih bolesti, da se otkrije je li njegova bolest uzrokovana duhovnim uzrokom ili da se duhovnim sredstvima potpomogne liječenje na somatskom području. Čovjek može tražiti duhovnu pomoć i za psihičke bolesti jer će dobiti duhovnu snagu i potporu za liječenje, a ponekad i potpuno ozdravljenje, ako se utvrdi da je psihička bolest nastala na temelju nekog duhovnog uzroka.
No čovjek će osobito tražiti duhovnu pomoć ako je upao u ovisnosti o alkoholu, drogi, novcu, ljudima, seksu, poslu, modi, kocki, uspjehu i ljudskoj slavi. Čovjek će takoder tražiti duhovnu pomoć ako je doživio da su ga zarazile okultne prakse, da više ne može jasno razmišljati, osjećati i duhovno živjeti, ako se bavio praksama poput spiritizma, magije, ezoterije, ako je proklinjao ili ga je pogodilo prokletstvo, ako se bavio čaranjem, vračanjem i gatanjem, ako je oštećen različitim fenomenima koje pokušava proučavati parapsihologija. Osobito će tražiti duhovnu pomoć ako ga izjeda teška grižnja savjesti, ako ga muči želja za samoubojstvom, ako je nesposoban biti slobodan prema ljudima i u svagdašnjici, ako se ne može sabrati i neprestano je nervozan, napet, nezadovoljan i jadan, ako mu je učinjena nepravda ili mu je netko učinio zlo.
Čovjek također može tražiti duhovnu pomoć zbog raznih devijacija svoga intelekta, zbog nesposobnosti da spozna transcendenciju i vidi smisao svoga moralnog djelovanja. On može tražiti pomoć zbog međuljudskih odnosa, ako mu se brak i obitelj raspadaju, ako nema prijatelja ili ne može komunicirati s ljudima. Pomoć će potražiti i kada je onesposobljen njegov religiozni dio, kada ne može vjerovati da postoji Bog, kada nema baš nikakvog iskustva Božje prisutnosti, kada ne zna moliti i osjeća animozitet prema Nebu i Bogu.
Osobito mu je potrebna pomoć ako je upao u neku opasnu sektu, kada ne razumije Sveto pismo ni pojedine stavove Crkve, kada je u teškoj duševnoj krizi, kada se plaši života te misli da ga svi progone i da ga nitko ne voli. Pomoć je potrebna čovjeku koji je postao razbojnik, javni grešnik, koji ima grijeh kojega se ne može osloboditi i koji ga tjera u očaj. Pomoć je indikativna kada čovjek osjeća da više ne može biti čovjek vrlina, čovjekoljubiv, kada doživljava da mu je spolnost ranjena ili uništena, da ga nitko ne poštuje kao osobu, da mu je život ugrožen.
Duhovna pomoć potrebna je čovjeku koji je zarobljen nekulturom, koji se ne može izdići iznad kiča, koji nema moralnih stavova, ne može vjerovati ni ljubiti, izgubio je nadu, ne vidi smisao života, ništa mu ne ide od ruke. Osobito će tražiti pomoć ako njegov odnos prema Bogu nije dobar, ako se boji Boga, ako je doživio traume na religioznom području, ako ne zna kako odgajati djecu, ako se boji otići u crkvu i ne zna kako se tamo treba vladati, ako ga muče noćne more. Čovjek može tražiti duhovnu pomoć i ako misli da ima neke vizije, čuje neobične glasove, ako se ne može osloboditi teških mora, ako mu netko prijeti.
Lepeza situacija u kojima čovjek može tražiti duhovnu pomoć je zapravo nedovršiva. Možemo reći da duhovna pomoć, kao i Isus, liječi sve bolesti i sve nemoći. Ona ponajprije pomaže čovjekovoj osobnosti, čovjeku kao takvom, pogađajući najprije njegovu bit, a potom zbog toga utječe na sve njegove organe, kako somatske tako i psihičke i duhovne. Čovjek će dobiti pomoć na duhovnom području, već prema vrsti bolesti i prema organu na kojemu je bolest.
Takvo promatranje čovjeka daje perspektivu za njegovo novo i drukčije proučavanje, za nove mogućnosti duhovne terapije i za razumijevanje spasenja koje je Crkva dobila od Isusa Krista i koje dijeli svim narodima i svakom čovjeku ljudske povijesti.
https://hagio.hr/uncategorized-hr/klub-podupiratelja-zaklade-tomislav-ivancic-za-2023/
Ovaj članak je besplatan. Ako želite pročitati više sadržaja, odnosno cijeli časopis možete se ovdje pretplatiti za tiskano ili online izdanje.
Informaciju kako postati naš suradnik ili podupiratelj Zaklade hagioterapija dr. Tomislav Ivančić možete pronaći ovdje te tako pridonijeti razvoju hagioterapije i ostvarenju naše vizije.
Rođen je u Davoru 1938. godine. Nakon filozofskog i teološkog studija u Zagrebu i Rimu zaređen je 1966. godine za svećenika zagrebačke nadbiskupije. Postigavši magisterij iz filozofije i doktorat iz teologije na papinskom sveučilištu Gregoriana u Rimu, vraća se 1971. godine u Zagreb gdje postaje profesor Katoličkog bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Pročelnik je katedre fundamentalne teologije, bio je jedan od urednika Bogoslovske smotre.
Područja njegovog znanstvenog rada su filozofija, teologija i književnost. On istražuje odnos filozofije i teologije, vjere i znanosti, ateizma i religioznosti, objave i vjere, Crkve i crkvenih zajednica, kršćanstva i religija, fenomen sekti i pitanja teološke epistemologije. Osobito područje njegova zanimanja je istraživanje čovjekove egzistencijalno-duhovne dimenzije, gdje otkriva način suvremene evangelizacije te nužnost razvoja duhovne medicine, koja je uz somatsku i psihičku nezaobilazna u cjelovitom liječenju čovjeka, a osobito u liječenju duhovnih bolesti i ovisnosti. U tu svrhu razvio je metodu hagioterapije i osnovao 1990. godine u Zagrebu Centar za duhovnu pomoć čiji je predstojnik.
Od 1971. godine uz rad na fakultetu bio je studentski vjeroučitelj u Zagrebu, inicijator molitvenog pokreta unutar Crkve u Hrvata, osnivač vjerničkog društva pod imenom Zajednica Molitva i Riječ (MiR), te voditelj brojnih seminara za duhovnu obnovu i evangelizaciju kod nas i u inozemstvu.
Nakon završetka studija i znanstvenog doktorata iz fundamentalne teologije na …
(Nastavak pročitajte na https://hagio.hr/tomislav-ivancic/)