Tomislav Ivančić, transkript

Dat ću vam 5 točaka kako da promijenimo sebe i kako da to učinimo temeljito te budemo sposobni promijeniti svijet i naše društvo. 

Prva točka glasi: znak križa. 

Toliko puta se križamo tijekom dana, ali kako? Je li te znak križa promijenio? 

Zato preporučujem da od sada, sto puta na dan, ako treba, činimo znak križa, ali da rukom polako pratimo pokrete te zaista primijetimo da smo na sebi učinili znak križa. Dok to činimo, mirno shvatimo: ovo je Isusov križ koji s mene skida sve moje grijehe, krivice, sve moje bolesti,  tjeskobe, depresije, suicidalne misli, agresivnosti, sav besmisao moga života. To je Isusov križ koji me oslobađa. To je, dakle, pokora korizme koja me čini novim čovjekom. 

Drugo: dok činim taj znak rukom, istovremeno izgovaram: „U ime Oca i Sina i Duha Svetoga“. Dok to izgovaram, pritom samo mislim na jedno, da zapravo uskrisavam u Presveto Trojstvo. Povezujem se s Ocem, Sinom i Duhom Svetim. Dok tako činim znak križa, u meni nestaje stari svijet;  moje stare religiozne navike odlaze; moje površne molitve, koje često podsjećaju na blebetanje, kako kaže Isus; moji površni poslovi, površne svete mise. Sve, dakle, što nije mijenjalo ni mene, a kamoli druge. Tim znakom križa sve to nestaje, a sam Bog ulazi u mene, jer ja sam po krštenju dionik božanske naravi i zato je sam Bog prisutan u meni. Znak križa će vam, svaki put kad ga tako svjesno učinite, postajati oslobađanje od svega negativnog, i od zla, i od Zloga, a  istovremeno će biti uskrisivanje u samoga Boga, Oca, Sina i Duha Svetoga. To je prva točka koju bi trebalo učiniti. I kada to učinimo, onda smo omogućili promjenu u sebi i postajemo sposobni smo mijenjati svijet. 

Druga točka: priznajte svoje grijehe, ako treba poluglasno, ako treba tiho; ali polako gledaj koje si sve grijehe ti učinio.

Ako ste možda u nekoj molitvenoj skupini, tada naglas govorite grijehe. Ako si sam negdje u svojoj sobi, možda poluglasno izgovaraj da čuješ ti i cijelo tvoje biće. 

Ali kako govoriti grijehe? 

Ne tako da kažeš ogovarao sam, bio sam ohol, škrt, bludno sam griješio, ružno sam govorio, srdio se, bio lijen. Ne tako! Nego suprotno.  

Umjesto da kažeš bio sam škrt, ti reci: „Gospodine odlučujem se biti dobrohotan i velikodušan.“;  umjesto da kažem: „Bludno sam griješio mislima, riječima ili djelima“, ti reci: „Gospodine, odlučujem se na nevinost, na čistoću, na dostojanstvo moje spolnosti.“ 

Umjesto da kažeš: „Bio sam ohol, Gospodine.“, ti govori: „Gospodine, odlučujem se na poniznost, na prihvaćanje toga da čujem druge, slušam ih i razumijem, da se ne pravim važan.“ 

Umjesto da kažeš: „Bio sam zavidan  i ljubomoran.“, počni govoriti: „Gospodine, od sada ću se radovati uspjehu drugih, radovat ću se njihovu imanju, njihovoj pobožnosti i svetosti, njihovoj sposobnosti.“

I umjesto da govoriš: „Ogovarao sam.“, reći ćeš: „Gospodine, odlučujem govoriti dobro o drugima, pronaći ću u svakomu čovjeku nešto dobro i početi tako govoriti. “

I umjesto da kažeš: „Gospodine, psovao sam.“, počet ćeš govoriti: „Gospodine, odlučujem se blagoslivljati sve ljude oko sebe.“ 

I umjesto da kažeš: „Gospodine, nisam išao na misu nedjeljom.“,  reći ćeš: „Gospodine, ne samo da ću nedjeljom ići na misu, nego i jednom ili dva puta tijekom tjedna. Hoću.“  I umjesto da kažeš: „Gospodine, rastreseno sam molio.“, ne, ti govori drugačije: „Počinjem sabrano moliti, gledati Tebe dok molim, slušati riječi koje izgovaram.“

Kada se odlučujete činiti suprotno od grijeha koje imate u sebi, tada postajete novi ljudi. Uspinjete se prema pozitivnom, prema kreposti i vrlini. Naprotiv, kada govorimo svoje grijehe, onda gledamo u njih, u negativno, u zlo i postajemo još više zli. I zato smo uvijek iznova griješili i nikad se nismo popravljali, zar ne? Međutim, sada čini sasvim suprotno. 

Treća točka koju treba učiniti jest: uzmi i čitaj Evanđelje.  

Možda najbolje 5.,6. i 7. poglavlje Matejeva evanđelja, jer to je proglas Kraljevstva Božjega i tu ćete  naći najljepše stvari koje naš život treba. Čitaj polako rečenice koje Isus izgovara: „Molite i dobit ćete, tražite i naći ćete.“;  „Kucajte i otvorit će vam se.“; „Tko moli, dobiva. Tko traži, nalazi. Tko kuca, njemu se otvara.“ I dok to čitate, pazite, saberite se i samo se sjetite: tu je Isus pred vama i tu je Otac u njemu. Otac nebeski je tu i on vas sluša, On vas gleda, On vam se smiješi. 

 Izgovarate riječi gledajući Isusa u oči i gledajući Oca nebeskog u oči. Ali, prije svega, gledajte Isusova usta  On sada govori vama kao nekad apostolima. Sad vama, tebi, kaže: „Moli i dobit ćeš, kucaj, otvorit će ti se. Traži i naći ćeš.“ Gledaj njega i ono što će se dogoditi. Duboko ćete doživjeti susret s Isusom. Odjednom ćete vidjeti da je onaj isti Isus od prije 20 stoljeća i danas tu, isti Isus, jer je Duh slobodan od prostora i vremena. Jednako je tu. Pred tobom je – On ti govori. Jer On je riječ  Božja. On, dakle, od te pisane riječi u Svetomu pismu, izgovorene preko tvojih usta, sada tebi govori, tvojemu duhu, tvojoj pameti, tvojem mozgu, tvojem životu: „Moli i dobit ćeš.“ Ili kad ti kaže: „Tko sluša moje riječi, taj me ljubi i k njemu ćemo doći i kod njega se nastaniti. Tko ne sluša moje riječi, taj me ne ljubi.“ Gledaj Njegova usta i vidjet ćeš, imat ćeš potrebu zagrliti Isusove noge, skočiti u njegovo naručje i reći mu: „Isuse, zar si to ti tu? I kad čuješ kako ti kaže: „Tko sluša moje riječi i vrši ih, taj gradi kuću na stijeni i ta se kuća ne ruši. Tko sluša moje riječi i ne vrši ih, gradi na pijesku i ta se kuća sruši.“ Gledaj ga kako ti govori. Vidjet ćete ono što smo godinama tražili – kako se susresti s Isusom.  

Sada je dovoljno samo da ga gledaš u oči, u lice i osobito njegova usta kako on izgovara ove riječi.  Isuse, ti si tu. To će duboko dotaći vaše živote. Spoznat ćeš – ja sam susreo Isusa. To je ono što traži papa Ivan Pavao II. Da bismo mogli  evangelizirati svijet, mijenjati ga, moramo susresti živoga, povijesnog Isusa Krista. Papa Benedikt kaže: „Tko hoće evangelizirati svijet, on mora imati duboko iskustvo Boga.“ 

Četvrta točka se sastoji od 4 dijela. 

Četiri su kategorije našega društva. Trebalo bi u četvrtoj točki promijeniti prvu kategoriju društva – političare, drugu kategoriju društva – novinare, treću kategoriju društva – prosvjetne djelatnike, četvrtu kategoriju društva – gospodarstvenike, radnike i seljake. 

Crkva  se mora okrenuti od stalne samoobrane svoje apologetike, a od samodijaloga,  mora početi mijenjati svijet. A da bi to mogla, mora sebe promijeniti, a tako i sve te 4 kategorije društva. 

Što onda treba učiniti? Provesti 4 točke. Mirno u duhu jasno gledajte političare, cijelu Vladu ili novinare, baš sve vrste medija, ili pak gospodarstvenike, ili škole: osnovne, srednje. Gledajte te ljude u oči i govorite im:

 1.  Opraštam vam. Možete biti kakvi jeste, radite što hoćete, govorite kako hoćete, ali ja vam opraštam, ja se neću ljutiti na vas, ja vam od srca opraštam.

2. Oprostite vi meni. Oprostite što sam vas osuđivao što sam tako nanosio i vama i sebi samo zlo, i svojoj domovini. Oprostite vi meni što sam negativan, ja znam da samo svjetlo može uništiti tamu. Ja znam da samo dobre riječi mogu donijeti radost. Samo ljubav može promijeniti vas i mene

3. Želim vas voljeti kao što vas voli Isus. Želim vas doista tako ljubiti da vas ta ljubav mijenja. Da znate da vi niste bilo tko. Niste izgubljeni u svemiru i u društvu, vi ste ljubav Boga, Stvoritelja.

 Govori to dok ne osjetiš kako te to mijenja i kako zaista kroz tebe ljubav ulazi u njih. I kako kroz tebe opraštanje ulazi u njih, jer ti si sad slobodan prema njima, u tebi više nema mržnje, nema osvetoljubivosti, nema ogorčenosti protiv njih. Sada, jer si slobodan, jer je dobrota u tebi, čitavo nebo ulazi u njih, čitav svemir ulazi u njih i svjetlo ih obasjava. Ti postaješ kvasac boljeg društva, sol zemlje i to ne bljutava, nego čista, dobra sol. I zatim provedi četvrtu točku: gledajući njih, govori: 

4. Bože, zahvaljujem ti za ove političare, zahvaljujem ti  za novinare, zahvaljujem ti za gospodarstvenike. Hvala ti za naše prosvjetne djelatnike, i za ravnatelje i za sve druge. Hvala ti. 

Zahvaljuj, zahvaljuj dok ne osjetiš da te to zahvaljivanje unijelo u jedan novi život. To je, dakle, četvrta točka koja ima četiri kategorije i četiri dijela. Cijenjeni čitatelji, morate to ozbiljno prihvatiti, morate to svim srcem početi raditi. Vidjet ćete čudesa u zemlji. Vidjet ćete čudesa u vama, vidjet ćete čudesa u Crkvi.

Peta točka programa zove se: Boga hvaliti i slaviti

Pazite, ne zahvaljivati Bogu površno. Hvaliti Boga. Zašto? Reći: hvala ti za čudesa energije u svijetu. Hvala za čudo svemira koji još nismo otkrili, hvala za čudo ovog proljeća koje dolazi jer će cvijeće, trave, voćke, vinogradi i sve drugo propupati, procvjetati, prolistati. Čudo života u prirodi. Hvala ti za čudesne zvijezde, hvala za čudesnu energiju sunca, hvala za čudesnu atomsku energiju, električnu, energije voda, zraka. Dakle, u toj petoj točki treba doživjeti veličanstvenu silu Boga svemogućega. I tada ta sila Boga svemogućega ulazi u tebe i tvoje će molitve upijati Boga i njegovu snagu i to će mijenjati društvo za koje moliš. Dakle, potrebno je provesti ovih pet točaka.

Poštovani čitatelji, nadam se da ste svjesni što sve proživljavamo u našoj domovini i koliko siromaštvo postaje veće. A koliko tek siromaštvo duha, koliko siromaštvo znanosti, koliko siromaštvo  i bijeda i negativnosti naših medija i koliko su jadne naše škole.

Potrebno nam je nešto sasvim novo.