Piše: Marina Ćavar
Nedavno pročitah tekst u jednom našem dnevnom novinskom listu o čipiranju svinje. Čip joj je ugrađen u mozak, te se vrlo lijepo može pratiti sve ono što svinja čini i kako se glasa. Samo čipiranje je izuzetno financijski zahtjevan projekt. Onaj koji je to sve financirao je Elon Musk, južnoafrički milijarder. Sam je izrazio plemenite želje kako želi tako čipirati teško bolesne ljude kako bi imali kvalitetniji život.
Pratim već duže projekte i planove istog milijardera. Želi financirati i seljenje dijela čovječanstva na Mars, te za sada ulaže u neke odlaske u svemir. Puno je njegovih ideja i planova i to je pohvalno. No, nameće se pitanje, ima li netko „iznad“ Elona Muska tko to sve kontrolira ili smo mi svi, obični smrtnici, podložni „hirovima bogataša“, kako netko davno reče?
Ono što potiče na razmišljanje jest staro, dobro filozofsko pitanje: Zašto? Zašto Elon Musk to čini i financira? Može se okrenuti sasvim drugim plemenitim ciljevima, npr. financirati prehranu i školovanje siromašne afričke ili indijske djece? Ili graditi kuće za siromašne obitelji?
Možda on to već i čini, ne znam, ali znam i to mi nije jasno da je u čini se, skladnom braku s gđom koja nosi sotonističke tetovaže po tijelu i tako se odijeva. Svoje prvo dijete nazvali su X?! Ima li supruga utjecaja na supruga? Ne znam, prosudite sami. Isto tako, prosudite sami, želite li da vam čipiraju mozak djeteta ili vas samih radi možda produljenja života, ali da netko zna svaki korak koji napraviš (doduše, Google programi su se već i u tome dobro specijalizirali), svaku riječ koju si izgovorio, svaku misao… itd.?
Želim li živjeti u svijetu u kojem netko ima potpunu kontrolu mene, bez osobne slobode i dostojanstva? Vidjeli smo već pokušaje nekih televizijskih Big Brothera i što to znači za čovjeka i kako to izgleda demoralizirajuće i neljudski. Ono što, također, zbunjuje je što čipiranje neki hrvatski neuroznanstvenici već, nekritički pozdravljaju, odmah prihvaćaju, te tvrde kako oni svojim uređajima već mogu djelomično i, ipak, kratkoročno (dok dijagnosticiraju) pratiti tijek čovjekovih misli!
Sam Stvoritelj mi je dao slobodu, učinio me slobodnim bićem, dopustio da griješim, padam. Zar zaista želim tu slobodu dati u ruke čovjeku? Pitam se jeli sigurnije dati svoju slobodu Onomu koji me ludo ljubi i dao je vlastitog sina da umre za mene, kako bih ja mogla živjeti ili (pro)dati slobodu eksperimentima znanosti?
Znanost je divna i znanost se treba razvijati, toliko je fascinantnih znanstvenika danas oko nas, kao i u prošlosti, no, ima li u znanosti isto tako divnih aristotelovskih kreposti kao što su: umjerenost, razboritost i pravednost? Gubi li znanost etičnost? I što je danas
etičnost u znanosti?… Svjedoci smo kako danas vlada čudna retorika i kako vlada neobičan sustav vrijednosti: svi su u pravu i svatko može imati svoju istinu – što apsolutno ne može biti – istina! Znamo iz osnova filozofije kako je: istina slaganje uma sa stvarnošću! Dakle, postoji samo jedna istina! A samo je jedan došao i potvrdio svoju istinu vlastitim životom: Isus Krist. Promatrajući dalje stvarnost oko nas i razne „istine“ pitamo se: gdje je izlaz?
Tko ima rješenje za sve probleme svijeta? Tko ima rješenje za čipiranje ljudi? Tko ima snagu pobijediti svijet? Za sada je odgovor samo jedan: Isus. On stoji nasuprot svim svjetskim moćnicima, bogatašima, devijacijama uma i razuma. Imam li vremena s njim provesti bar pet minuta dnevno? Jesam li zaštićen njegovom snagom i njegovim normalnim pogledom na svijet?
Ivan Karlić, teolog i svećenik, kaže u jednoj svojoj knjizi (1) kako su rađena psihološka istraživanja Isusove osobnosti i kako su se psiholozi složili kako je Isus bio uravnotežena i normalna osoba. Mene je to duboko dirnulo. Čak i psiholozi potvrđuju kako je taj Isus ideal. „Pomoću psihološke analize Isusova ponašanja i navještaja posebice se naglašava uravnoteženost njegove osobe, nepostojanje mržnje, hipokrizije i formalizma u njegovoj psihi, zatim njegova psihoterapeutska sposobnost kojim je uspijevao ulijevati u druge, posebice u bolesne, slabe i siromašne, povjerenje, hrabrost i želju za životom.“
Vjerujem li ja tom Isusu ili dajem da me drugi zaustave i da drugi vode moj život, kontroliraju moj mozak – dakle, izvor svih mojih gesta, misli, riječi? Neki neuroznanstvenici tvrde kako je neraskidiva veza mozga i duha, i kako u čovjekovom mozgu postoji točka Bog, ili modul Bog. Sve gore navedeno, poziva me samo na jednu odluku, na moj osobni obrat, od zla k dobru. Tu je moj opstanak u ovom životu, i čitavog čovječanstva, a sigurna karta za onaj vječni. Odreći se ideologija, emotivnih manipulacija (činiti dobro pod krinkom vlastitih skrivenih interesa, poslužiti se nečim dobrim – humanom gestom, npr. spasimo nečije bolesno dijete, to provucimo kroz sve moguće medije, napravimo od toga nešto bučno i nametljivo i iskoristimo to za promociju devijantnih ciljeva i namjera) i krivih staza.
Priznati svoju naivnost i pokajati se. Gdje mogu naći spas? Ostavljena nam je već sva skrb – u Crkvi. Tu je sila za treće tisućljeće, za svu genijalnost, zdrava nadahnuća i vrhunsku znanost. O tome svjedoče znanstvenici kroz povijest: Bošković, Pascal, Le Metre, Amper i mnoštvo drugih, prošlih i sadašnjih. Tu je sila koja pobijedi svijet. Tu je ona snaga, kroz sakramente, koja čovjeka može izdići iznad svih neobičnih ideja i planova i moćnika svijeta koji žele čovjeka pokoriti, umanjiti ga u njegovoj čovječnosti, uništiti ga, zatrti.
1 Ivan, KARLIĆ, Bogočovjek Isus Krist, Uvod u kristologiju, Kršćanska sadašnjost, 2009., 80
Ovaj članak je besplatan. Ako želite pročitati više sadržaja, odnosno cijeli časopis možete se ovdje pretplatiti za tiskano ili online izdanje.
Informaciju kako postati naš suradnik ili podupiratelj Zaklade hagioterapija dr. Tomislav Ivančić možete pronaći ovdje te tako pridonijeti razvoju hagioterapije i ostvarenju naše vizije.
Magistar religiologije, teolog i viši ekonomist. U braku. Ivančićeve seminare je pohađala još kao djevojčica s obitelji. Od drugog Međunarodnog studija hagioterapije uključuje se svjesno, u sasvim drugačiji pogled na svijet i društvo, te se kasnije priključuje ZMR, kroz polaganje ispita, slušanje seminara nove evangelizacije i praksu u Centru za duhovnu pomoć. Trenutno u zajednici djeluje kao evangelizator. U formaciji je za hagioasistenta.