(Drama spolnosti)
Tomislav Ivančić, tekst snimke Minute za tebe, od dana 24. siječnja 2023. godine
Kad se pitamo gdje je započelo zlo i gdje su započele bolesti, smrt, umiranja, gdje su započeli ratovi, rastave brakova, ubijanje na bilo koji način, krađa, razbojništva, tada shvaćamo da je počelo baš sa spolnošću.
Biblija kaže u Post 3 da su Adam i Eva bili u Raju i da su svaki dan razgovarali s Bogom. Posljednji redak Post 2 kaže da su Adam i Eva bili goli, ali da se nisu stidjeli. Ali, u Post 3 oni se približiše, simbolički rečeno, drvetu spoznaje dobra i zla i drvetu života. Bog im je rekao da sve smiju jesti u vrtu, ali s ovog stabla ne. Ako budu jeli, umrijet će. I oni su se znatiželjno približili da vide kakvo je to drvo. Radi se, zapravo, o tome – danas se to bolje razumije, da su počeli promatrati što je to spolnost u Adama, što u Eve. Postali su sve znatiželjniji, pomislili su kako je tu možda mudrost, užitak, dobrota, nešto novo. A onda je došla zmija, napasnik, koji im je rekao: „Samo vi to uzmite! Zna Bog ako uzmete da ćete postati kao bogovi.“ I to je ona napast koja se danas događa. Ljudi misle ako spolnost potpuno prepuste totalnoj slobodi i razvratnosti, strasti i nekontroliranosti, da će tada oni biti bogovi. I zato spolni odgoj u školama, ne samo kod nas, nego i u cijeloj Europi i Americi, upravo do toga dovodi – da se suprostavimo Bogu.
Kaže se da se treba suprostaviti židovsko-kršćanskom mentalitetu morala, ali zapravo moral koji imamo mi u Europi nije samo kršćansko-židovski, nego je općeprirodni moral. Jer, taj moral, osobito s obzirom na spolnost, brak i obitelj, imaju svi ljudi u cijelom svijetu. Razna plemena imaju strahovito stroge inicijacijske obrede kojima uvode svoju djecu da bi znali dobro, čisto i humano se služiti svojom spolnošću.

Napast je strašna u tome da pomislimo – promijenimo mi taj moral!
Bog je rekao da ne smijete jesti s tog drveta dobra i zla! Idemo baš jesti! To je ono što danas ljudi čine i to je ono zbog čega užasno patimo, jer to su upravo činili Adam i Eva. Eva je „ubrala“ i dala Adamu – žena je dala sebe i svoju spolnost svome mužu i on je jeo, kaže se. I on je uzeo njenu spolnost i dao svoju. I tad su pali. Zašto? Jer nisu svoju spolnost upotrijebili za kreativnost, novog čovjeka, jer nisu poštivali to što Bog kaže: „Ne dirajte! Nemojte se baviti time, jer ćete propasti!“ Nisu poštivali, nego su išli baš činiti suprotno od onoga što je Bog rekao. I suprotno od onoga što je do sada u njima bilo. Tad su pali. I tu je započelo svako zlo, od početka čovječanstva i prenosi se od prvog čovjeka, Adama, sve do posljednjeg Adama. Odatle patnje u svijetu, odatle muke. I svaka razularenost, i svaki odgoj u školi i edukacija, koji vodi takvoj razularenosti, užicima umjesto čistoći, dostojanstvu, unosi sigurno u svijet užasne posljedice. Već su nas kemija i fizika gotovo uništile. Zatrovana je Zemlja i zrak i vode i čovjek i sva hrana, konzervansima, emulgatorima. I sad samo neka dođe ova stvarnost, da se upustimo skroz u razvratnost u spolnom pogledu, sigurno je onda da smo na kraju svijeta! Da će doći novo zlo koje će razoriti svijet. Ili će to biti ratovi ili atomske bombe ili će to biti nešto drugo i treće, ali svakako, čovjek je odgovoran i za opći potop, i za Sodomu i Gomoru i za zla koja danas suvremeni čovjek trpi.
O čovjeku se radi! Na čovjeku je da poštuje fizikalne, biološke i moralne zakone. I kad ih ne poštuje, on sebe ubija i uništava. Ali, zbog toga trpi čitava priroda. I zato je normalno kad je čovjek zao da se čitava priroda bori protiv čovjeka. Sve je tada protiv njega. Ne samo virusi, bakterije, nego i životinje, zvijeri. Sve se boji čovjeka i bježi od čovjeka. Ali, kad je čovjek čist, nevin, slobodan, tada sve dolazi k njemu.

Dobrota je naša budućnost! A dobrota je moral. Ljubav je naša budućnost!
A to je moral srca. Istina je naša budućnost! A to je moralnost, inteligencija. To je vrhunska sposobnost čovjeka. Hoćemo li imati snage oduprijeti se razaranju čovjeka i ne dopustiti da naše škole postaju mjesta smrti i ubijanja čovjeka? Jer kada su Adam i Eva uzeli sa stabla spoznaje dobra i zla, tada su se počeli stidjeti jedno drugoga. Mi dakle, uvijek zaštićujemo svoju spolnost, čak i kad sve drugo skinemo, sve drugo nam se smije vidjeti, ali to ne. Stavljamo zaštitu zato što je sve krenulo od Adama i Eve i mislimo da i mi sami nismo dovoljno zreli da budemo čisti, nevini, baš u području života i drvu spoznaje dobra i zla. To znači, u svojoj spolnosti. I tad su se sakrili Adam i Eva, pred Bogom i jedno pred drugim. I kad ih Bog poziva, oni optužuju jedno drugo. Tu nastaju ratovi. Onda im Bog kaže: „Zbog toga što ste sve to načinili, imat ćete užase, patnje. Adam na svome području. Eva na svome području.“ Tada ih Bog istjera iz Raja da se još mogu vratiti, da još odluče biti čisti i slobodni, da se vrate onoj spolnosti koju će poštivati kao svoje vrhunsko dostojanstvo. Kao čast, ljubav i povjerenje.
Vratiti se prvoj ljubavi! To je ono što nam treba.
Rođen je u Davoru 1938. godine. Nakon filozofskog i teološkog studija u Zagrebu i Rimu zaređen je 1966. godine za svećenika zagrebačke nadbiskupije. Postigavši magisterij iz filozofije i doktorat iz teologije na papinskom sveučilištu Gregoriana u Rimu, vraća se 1971. godine u Zagreb gdje postaje profesor Katoličkog bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Pročelnik je katedre fundamentalne teologije, bio je jedan od urednika Bogoslovske smotre.
Područja njegovog znanstvenog rada su filozofija, teologija i književnost. On istražuje odnos filozofije i teologije, vjere i znanosti, ateizma i religioznosti, objave i vjere, Crkve i crkvenih zajednica, kršćanstva i religija, fenomen sekti i pitanja teološke epistemologije. Osobito područje njegova zanimanja je istraživanje čovjekove egzistencijalno-duhovne dimenzije, gdje otkriva način suvremene evangelizacije te nužnost razvoja duhovne medicine, koja je uz somatsku i psihičku nezaobilazna u cjelovitom liječenju čovjeka, a osobito u liječenju duhovnih bolesti i ovisnosti. U tu svrhu razvio je metodu hagioterapije i osnovao 1990. godine u Zagrebu Centar za duhovnu pomoć čiji je predstojnik.
Od 1971. godine uz rad na fakultetu bio je studentski vjeroučitelj u Zagrebu, inicijator molitvenog pokreta unutar Crkve u Hrvata, osnivač vjerničkog društva pod imenom Zajednica Molitva i Riječ (MiR), te voditelj brojnih seminara za duhovnu obnovu i evangelizaciju kod nas i u inozemstvu.
Nakon završetka studija i znanstvenog doktorata iz fundamentalne teologije na …
(Nastavak pročitajte na https://hagio.hr/tomislav-ivancic/)